בניית מתח בקולנוע בהנחיית יורם שפירא
מאושר בסל תרבות ארצי ז-יב
מדוע סרטי מתח מרתקים אותנו למסך? מתי אנחנו יודעים יותר מהגיבור ומתי פחות ממנו? האם נצליח להזהיר אותו? האם המתח נמצא בסרטים או בראשו של הצופה?
על שאלות אלו ואחרות נענה במפגש מרתק (ומותח...) שיעסוק בבניית מתח בקולנוע.
במפגש זה אנו מנסים לברר את חלקם של הבמאי והתסריטאי בבניית סצנות מותחות, תוך התייחסות למושגים בסיסיים בשפה הקולנועית (כגון: תנועת מצלמה, פסקול, עריכה, עריכה מקבילה וכד') ובשפה התסריטאית (קונפליקט, דיאלוג, עיצוב דמות).
בצד קטעי סרטים, המפגש משלב המחשה חיה באמצעות מצלמה במעגל סגור.
קטעים מהסרטים: "אני והחבר'ה", "הבלתי משוחדים", "שודדי התיבה האבודה", "האיש שידע יותר מידי", "ספיד", "מתח גבוה", "הארי פוטר".
במפגש זה אנו מנסים לברר את חלקם של הבמאי והתסריטאי בבניית סצנות מותחות, תוך התייחסות למושגים בסיסיים בשפה הקולנועית (כגון: תנועת מצלמה, פסקול, עריכה, עריכה מקבילה וכד') ובשפה התסריטאית (קונפליקט, דיאלוג, עיצוב דמות).
בצד קטעי סרטים, המפגש משלב המחשה חיה באמצעות מצלמה במעגל סגור.
קטעים מהסרטים: "אני והחבר'ה", "הבלתי משוחדים", "שודדי התיבה האבודה", "האיש שידע יותר מידי", "ספיד", "מתח גבוה", "הארי פוטר".